موسسه فرهنگی هنری فرهنگ سازان معاصر

معرفی موسسه فرهنگی هنری فرهنگ سازان معاصر

موسسه فرهنگی هنری فرهنگ سازان معاصر به منظور رشد و توسعه فرهنگ و هنر و ارتقاء شاخص های فرهنگی هنری در سطح جامعه همچنین تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص در این حوزه از طریق ایجاد زمینه جهت ورود جوانان به عرصه فرهنگ و هنر به خصوص رسانه برتر (سینما و تلویزیون) در سال 1387 توسط جمعی از هنرمندان و هنر دوستان تاسیس و مجوز فعالیت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شماره ثبت 143 دریافت نمود.

از ویژگی های شاخص این مجموعه فرهنگی پشتوانه و سرمایه نیروی انسانی کارآمد و متخصص به همراه تجهیزات و فضایی است که در این مجتمع فرهنگی-هنری گرد آمده است.

فرهنگ سازان معاصر از جمله موسسات فرهنگی هنری است که توسط انجمن صنفی موسسات فرهنگی هنری به دلیل بالا بودن سطح شاخص های مورد ارزیابی, برتر شناخته شده است.

فضا و امکانات فرهنگ سازان معاصر

 

فرهنگ سازان معاصر در يك ساختمان با 4 واحد مجزا و زيربنايي بيش از 400 متر کلیه بخش های موسسه از قبيل دفتر ستادي، سالن جلسات و پخش فيلم و بیش از 6 فضای مختلف جهت برگزاري كلاس‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي و… (در حوزه نظري و عملي‌) كتابخانه و لابراتوار فيلم و عكس و… را در خود جاي داده است. از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين مجموعه مي‌توان به طراحي ساختمان آن اشاره نمود كه كاملاً کاربردی و جهت امور فرهنگی هنری در نظر گرفته شده است.

در خصوص امكانات، فارغ از تجهيزات ستادي و دفتري،‌ در بخش توليد فیلم کلیه امکانات تهیه شده در زمينه فيلم سازي نظير دوربين‌هاي پيشرفته، نور، صدا، باكس مونتاژ و… در سطح حرفه‌ايي ايجاد شده است و اين امكان را براي توليد كنندگان فراهم آورده كه بتوانند، بدون دغدغه محصولات توليد شده را در سطح استاندارد‌هاي پخش تلويزيون و… عرضه نمايند.

همچنین با داشتن دستگاه سینما سیار و مجوز پخش فیلم در مکان مختلف می تواند به نمایش فیلم بپردازد.

در بخش آموزش نيز هنرجويان مي‌توانند از سايت كامپيوتر، دوربين‌هاي تصويربرداري و عكاسي جهت آموزش دوره و كارگاه‌هاي عملي استفاده نمايند. قابل ذكر است، مجموعه فرهنگ سازان معاصر توانايي برگزاري 6 كلاس مجزا به صورت همزمان را دارا مي‌باشد.

از ديگر امكانات مي‌توان به كتابخانه موسسه فرهنگ سازان معاصر اشاره نمود كه نزديك به 2000 جلد كتاب تخصصي در حوزه ادبيات داستاني‌، فيلمسازي و كتب روان شناسي و … را در خود جاي داده است‌. بانك فيلم‌هاي تاريخ سينما نيز از بخش‌هاي قابل توجه مجموعه مي‌باشد كه هنرجويان و پژوهشگران با عضويت در آن مي‌توانند، جهت انجام امور مطالعاتي و پژوهشي از آن استفاده كنند.

فرهنگ سازان معاصر

اهداف فرهنگ سازان معاصر

موسسه فرهنگی هنری فرهنگ سازان معاصر

گسترش سطح كمي و كيفي توليدات فرهنگي و هنري و برانگيختن احساس مسووليت و احترام عمومي در قبال فرهنگ و تمدن ايران اسلامي در سطح جامعه.

  • بهينه سازي حركت هاي فرهنگي از طريق بهره‌گيري از اساتيد هنر و پژوهشگران عرصه هنر جهت توليد آثار فاخر هنري و تامين محتواي دستگاه‌هاي فرهنگي و هنري نظير صدا و سيما و…
  • تاسيس موسسه‌اي جهت استفاده عموم و ايجاد زمينه جهت ورود جوانان به عرصه‌ هاي هنري از طريق فراهم كردن شرايط و زمينه‌هاي مناسب براي فعاليت افراد و گروه‌هاي تاثيرگذار فرهنگي و هنري و ارائه امكانات و مشاوره لازم براي توليد و عرضه آثار آنان در راستاي گسترش فرهنگ و هنر به جامعه. 
  • ايجاد بانك‌هاي اطلاعاتي در زمينه‌هاي فرهنگي هنري نظير فيلم‌هاي تاريخ سينما و آثار هنرمندان و اساتيد هنر و… جهت استفاده پژوهشگران و هنردوستان.
  • اقدام و كمك به برگزاري گردهمايي‌ها، جشنواره‌ ‌ها، يادواره ‌ها و نمايشگاه ها به منظور ترويج فرهنگ و هنر ناب و ماندگار. 

ماموریت فرهنگ سازان معاصر

ارتقاء و گسترش كمي وكيفي محصولات فرهنگي- هنري از طريق بكارگيري توانايي هنرمندان و هنر‌پژوهان و ايجاد زمينه جهت تربيت و آموزش نيروي انساني و ورود هنردوستان به عرصه‌‌هاي فرهنگي هنري همچنين ايجاد زمينه لازم جهت تحقيق و مطالعه پژوهشگران و هنرجويان.

 
آموزشگاه سینمایی
آموزشگاه هنرهای نمایشی

موضوعات تصريح شده در اساسنامه 

  • ارائه خدمات پيمانی مديريت جهت اجراي پروژه‌هاي فرهنگي-   هنري و همكاري با ادارات و نهادهاي دولتي و غير‌دولتي 
  • ساخت و توليد فيلم‌هاي داستاني، انيميشن‌، مستند، كليپ و…
  • برگزاري دوره‌هاي آموزش فيلمسازي، تئاتر و نمايش، زبان، گرافيك، عكاسي، كامپيوتر و. ..
  • پژوهش و مطالعه و تحقيق در موضوعات گوناگون (علوم انساني) 
  • مشاركت در برگزاري نمايشگاه‌، همايش، و سمينار‌هاي فرهنگي هنري
  • تشكيل بانك‌هاي اطلاعاتي در موضوعات گوناگون
  • انجام امور تبليغاتي و…

چشم انداز فرهنگ سازان معاصر

در راستاي ارتقا و گسترش كمي و كيفي محصولات فرهنگي و هنري و به منظور پاسخگويي به نياز موجود كشور و رسيدن به نقطه‌ايي كه محصولات فرهنگي هنري وارداتي و غيربومي نبوده با توجه به پتانسيل هنرمندان و پيشينه فرهنگي كشور عزيزمان ايران اسلامي موسسه فرهنگي هنري فرهنگ سازان معاصر در يك افق 7 ساله ماموريت و آرمان‌هاي خود را به شرح ذيل ارائه مي‌دارد. 

بیانیه ماموریت فرهنگ سازان معاصر

موسسه فرهنگي هنري فرهنگ سازان معاصر يك موسسه آموزشي و پژوهشي متعلق به بخش خصوصي است كه ماموريت خود را ارائه فعاليت‌هاي توليدي، پژوهشي و خدمات مشاوره‌اي در حوزه ((فرهنگ و هنر)) همين طور آموزش و تربيت منابع انساني فعال در عرصه هنر با محوريت ارتقا سطح كمي و كيفي محصولات فرهنگي هنري و پاسداشت فرهنگ و تمدن كشور عزيزمان ايران مي‌داند.

آرمان های فرهنگ سازان معاصر

  • به دست آوردن پايگاه مرجعيت فرهنگي-  هنري در سطح كشور و نمايندگي آن در سطح بين الملل
  • نيل به جايگاه اول ارائه خدمات فرهنگي و هنري در سطح كشور و توسعه فعاليت در سطح خاورميانه 
  • ارتقاي توانمندي موسسه جهت توليد، آموزش‌، بومي سازي و نشر و گسترش فرهنگ و هنر با اعتقاد به توان هنرمندان و پژوهشگران عرصه فرهنگ و هنر

ارزش های سازمانی موسسه فرهنگی هنری فرهنگ سازان معاصر

  • تعهد و صداقت عملي،حرفه‌ايي و ارائه ايده‌هاي بديع و بهره‌گيري از دانش روز در توليد محصولات فرهنگي و هنري 
  • صنفي در امور محوله
  • كسب رضايت كارفرمايان و مخاطبين از طريق وظيفه شناسي، انعطاف‌پذيري و ايفاي به هنگام تعهدات
  • بهره جويي از نيروي انساني توانمند، كار آزموده، متعهد، و متخصص مرتبط در توليد‌، مشاوره و آموزش
  • توجه به تحقق پذيري طرح‌ها با عنايت به حساسيت نهاد‌‌هاي مربوطه
آموزشگاه موسیقی نجف آباد

آموزشگاه موسیقی ارغوان

سال 1395

آموزشگاه سینمایی

سال 1387

آموزشگاه زبان انگلیسی

سال 1399

آموزشگاه هنرهای نمایشی

سال 1399

آموزشگاه هنرهای تجسمی

سال 1399

مرکز تولید فیلم

سال 1399

مرکز مهارت آموزی

سال 1399

موسسه مطبوعاتی

سال 1399

آموزشگاه خوشنویسی

سال 1399