برای اطلاع از زمان برگزاری دوره هاصفحه اینستاگرام موسسه فرهنگ سازان معاصر را دنبال کنید👈

نشانی اینستاگرام

آموزشگاه هنرهای تجسمی

دوره های هنرهای تجسمی

مجله علمی هنرهای تجسمی

نمایشگاه نقاشی نقش قلم

photo6788271694
photo6809383128

زمینه های فعالیت

نقاشی خلاق و رنگ آمیزی

استفاده از روش‌های غیرمتعارف برای خلق یک اثر هنری توسط کودکان را آموزش خلاق می‌گویند.

نقاشی فرصتی عالی برای یادگیری برای کودکان می‌باشد مخصوصا زمانی که به صورت عملی باشد. کودکان خردسال در ابتدا نقاشی را با رنگ‌آمیزی و طراحی یادمی‌گیرند. 

بازی‌های حسی به به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های حرکتی خود را بهبود دهند و بتوانند هیجانات خود را مدیریت کنند. خلاقیت کودکان در نقاشی خلاق کشف می‌شود. 

کودکان در نقاشی به دنبال خلق کردن یک اثر نیستند بنابراین رها کردن کودک و اجازه دادن به آن برای لذت بردن وی از نقاشی خلاق، تفکر خلاق را تقویت می‌کند. 

طراحی و تکنیک‌های طراحی و نقاشی

نقاشی هنر پاشیدن رنگ به یکروش خاص یا با کمک قلمو بر روی کاغذ یا بوم برای خلق یک اثر هنری است.نقاشی می‌تواند به صورت دستی یا دیجیتال باشد.

نقاشی هر چیزخلاقانه‌ایی هست و هنرمند محدود به مواد نیست.انواع مختلفی از نقاشی و طراحی وجود دارد که به آنها اشاره می‌کنیم. 

  • طراحی با مداد 
  • نقاشی با مدادرنگ
  • طراحی با آبرنگ
  • رنگ و روغن 
  • سیاه قلم
  • مدادشمعی و پاستل و گواش
  • نقاشی دیجیتال

نقاشی خط

نقاشی خط (خوش‌نگاشت، نقش‌خط، نوشت‌نگار و نقش‌نوشت) شیوه‌ای از نقاشی مدرن و خوشنویسی معاصر ایرانی است. البته در کشورهای دیگر و همسایه نیز رواج پیداکرده‌است. 

ترکیب خطاطی و نقاش را خطاشی و خط نقاشی هم می‌گویند.

درواقع این هنر حروف، کلمات، جمله‌ها در قالب شکل و تصویر درمی‌آید. در واقع کلمات با چینش در کنار یکدیگر زیبایی بصری ایجاد می‌کند. الویت هنر نقاشی‌خط زیبایی ظاهری است.

در واقع هنر نقاشی‌خط ترکیبی از شعر و هنر تجسمی است.

تصویرسازی

تصویرسازی یا همان تصویرگری یکی از شاخه‌های هنرهای تجسمی استو اثر خلاقانه تصویری را ایجادمی‌کند که القاکننده یک مفهوم یا روایت به صورت‌ بصری است. 

این هنر سبک‌های متفاوتی را دارد و کاربردهای بسیاری دارد. تصویرسازی در خلق داستان‌ها، جلد کتاب، برندسازی، تبلیغات و … نقش پررنگ و حیاتی دارد به حدی که می‌تواند روی پیروزی یا شکست یک پروژه تاثیر داشته باشد.

اصولا ایده‌های برآمده از این هنر، به صورت یک غالب کلی شکل می‌گیرد. تصویرسازی می‌تواند یک داستان، شعر،کتاب، مقاله و حتی می‌تواند یک تبلیغ یا سرگرمی را روایت کند. 

مشاوره تلفنی رایگان

مشاوره رایگان

    موسسه فرهنگ سازان معاصر تلفن تماس 03142646861

    در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.